Het team

Professionele begeleiding | Orthopedagogen | Vakdocenten

Professionele begeleiding van Studiebegeleiding Nijmegen

Tijdens het studiebegeleidingstraject zal het team van begeleiders de leerling trainen in de ontwikkeling van bepaalde studievaardigheden. Hierin worden wetenschappelijke methodes toegepast. Daarom werken wij niet met eindexamen leerlingen, maar bieden wij professionele begeleiding. Ons team bestaat voornamelijk uit orthopedagogen, vakdocenten en coaches.

Pauline Scheepers

Pauline Scheepers

Oprichtster en directeur, docent Nederlands

Het is mijn passie om kinderen die vastlopen in gezin of school het duwtje in de rug te geven om hun eigen kracht en vertrouwen te leren kennen en te leren gebruiken. Het is vervullend om dat te mogen doen met een team van gelijkgestemde mensen.

Anne Talens

Anne Talens

Taalkundige, personeelsmanager

Een kind is nog volop in ontwikkeling. Deze ontwikkeling kunnen wij tijdens de middelbare schooltijd een mooie boost geven. Door te investeren in persoonlijke aandacht voor het kind, kun je samen met het kind mooie resultaten behalen. Hij of zij krijgt vertrouwen in zichzelf. Dat is wat ik samen met mijn team iedere dag weer wil bereiken. Ik ben dan ook dankbaar een waardevolle bijdrage aan deze ontwikkeling te kunnen leveren!

Lisanne Verhoeff

Lisanne Verhoeff

Orthopedagoog NVO, stagecoördinator

In mijn werk haal ik veel voldoening uit het geven van net dat duwtje in de rug dat nodig is. Zeker bij jongeren die om wat voor reden dan ook vast lijken te lopen in het onderwijs, is het mooi om ze weer een stukje verder te kunnen helpen. Mijn doel is om jongeren te motiveren en de best passende begeleiding te geven, zodat ze de toekomst met meer vertrouwen tegemoet kunnen gaan. 

Rik de Jongh

Rik de Jongh

Onderwijskundige

Na twee jaar op het Caribische eiland Bonaire en een jaar in Nederland ‘voor de klas’ te hebben gestaan, werk ik met veel plezier en passie voor Studiebegeleiding Nijmegen. Ik haal energie uit het werken met de leerlingen en ik hoop dan ook dat mijn enthousiasme, interesse en betrokkenheid de leerlingen verder helpt. Ik ben van mening dat leerlingen het meest optimale uit zichzelf kunnen halen als ze zich competent en autonoom voelen en er sprake is van een goede band met hun begeleider. Ik zorg dan ook voor een goed pedagogisch klimaat, zodat de leerlingen het beste uit henzelf naar boven kunnen halen! Naast academisch geschoolde basisschoolleerkracht ben ik inmiddels afgestudeerd als Onderwijskundige aan de Radboud Universiteit. In mijn rol als onderwijskundige ben ik bezig om wetenschappelijk onderzoek te vertalen naar de alledaagse praktijk.  

Daphne Rutten

Daphne Rutten

Orthopedagoog

Ieder kind is uniek en heeft zijn of haar eigen persoonlijkheid. Ik ben oprecht geïnteresseerd in het kind en probeer zo een persoonlijke aanpak na te streven. Door een band op te bouwen kun je samen veel bereiken en het kind de ondersteuning bieden die het nodig heeft. Een klein of groot duwtje in de rug om uiteindelijk op eigen benen te kunnen staan.

Aafke Kalkman

Aafke Kalkman

Orthopedagoog

Persoonlijke ervaringen in de jeugdhulp hebben mij geïnspireerd om kinderen en jongeren een positieve ervaring te kunnen bieden wanneer zij om wat voor een reden dan ook hulp nodig hebben. Door een individuele benadering gecombineerd met oprechte interesse, voel ik goed aan wat een leerling nodig heeft. Hiermee hoop ik de ontwikkeling van iedere leerling zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen.

Lotte Kobossen

Lotte Kobossen

Psycholoog

Na een paar jaar als psycholoog met hoogbegaafde/hoogsensitieve kinderen te hebben gewerkt, ben ik met veel plezier weer teruggekeerd naar Studiebegeleiding Nijmegen. Hier ben ik enkele jaren geleden begonnen in het werkveld en ik ben heel blij dat ik weer terug ben. Werken met kinderen en jongeren is voor mij het leukste wat er is en hier haal ik veel energie uit. Ik vind het belangrijk om humor, gelijkwaardigheid en begrip toe te voegen in mijn werk en hoop hiermee een veilige en ontspannen sfeer te creëren voor jongeren. 

Hannah Aalbers

Hannah Aalbers

Orthopedagoog

Met persoonlijke aandacht, enthousiasme en oprechte interesse hoop ik kinderen net dat duwtje in de rug te kunnen geven waardoor het kind het beste uit zichzelf kan halen. Lachen vind ik belangrijk, dus mijn humor zet ik dan ook vaak in tijdens de begeleiding van de leerlingen. Op deze manier hoop ik dat de leerling met een blij en goed gevoel zijn of haar schooltijd ervaart en steeds meer vertrouwen in zichzelf krijgt. 

Daniek Vinckx

Daniek Vinckx

Toegepast psycholoog

Als Toegepast Psycholoog vind ik het belangrijk om leerlingen, waar nodig, te ondersteunen in diens schoolloopbaan, zodat hiermee mogelijk ook handvatten aangereikt kunnen worden op persoonlijk vlak. De toename in zelfredzaamheid en zelfverzekerdheid die hiermee gepaard gaat bij de leerlingen, vind ik het allermooist om te zien!

Britt Roelofs

Britt Roelofs

Toegepast psycholoog

In mijn rol als coach vind ik het leuk om kinderen te kunnen ondersteunen in hun persoonlijke leerproces. Dit betekent in de praktijk kinderen een vertrouwde omgeving bieden, luisteren naar hun persoonlijke drijfveren en motivatie en daar een passende begeleiding bij te geven. Ik streef ernaar dat de leerlingen met een positieve ervaring de dag afronden.

Esmée van den Hoogen

Esmée van den Hoogen

Toegepast psycholoog

Na met veel passie mijn studie Toegepaste Psychologie te hebben doorlopen, kijk ik er nu naar uit om leerlingen die dat nodig hebben te ondersteunen en te coachen. Met mijn gedrevenheid, enthousiasme en passie voor psychologie en persoonlijke groei, hoop ik een waardevolle bijdrage te leveren aan het optimaal motiveren, inspireren en enthousiasmeren van de leerlingen, waardoor zij met succes hun doelen zullen behalen.

Dieuwertje Verschuren

Dieuwertje Verschuren

Orthopedagoog / Coach

Mijn studie Pedagogische Wetenschappen heb ik met veel passie doorlopen. Nu ik deze afgerond heb, vind ik het fantastisch om jongeren te mogen helpen waar zij dat nodig hebben. Door jongeren individueel en met humor en positiviteit te benaderen, probeer ik hen op zowel persoonlijk vlak als in hun schoolloopbaan het duwtje in de rug te geven dat zij nodig hebben. Ik vind het belangrijk dat leerlingen succeservaringen opdoen en zelfverzekerd zijn met betrekking tot hun eigen vaardigheden. Ik vind het mooi om te zien hoe jongeren hierin kunnen groeien en steeds meer zelfredzaamheid laten zien!

Rik Hermens

Rik Hermens

Coach

In mijn werkzaamheden als coach haal ik energie uit het begeleiden van leerlingen op persoonlijk niveau. Ik vind het belangrijk dat leerlingen met plezier door het leven gaan en kunnen werken en leren in een ontspannen, gestructureerde en motiverende omgeving om zo het optimale uit zichzelf te halen. Door mijn vakinhoudelijke kennis en didactische vermogen probeer ik ze daarbij optimaal te ondersteunen. 

Sophie Artz

Sophie Artz

Coach

Tijdens het werken in het onderwijs heb ik ervaren dat het inzetten van persoonlijke aandacht, empathie en humor van groot belang is voor een goede samenwerking met een leerling. Gelukkig zijn dit voor mij persoonlijk ook belangrijke aspecten, dus zul je dit zeker terugzien in mijn begeleiding. Ik haal energie uit het begeleiden van leerlingen door hen dat kleine zetje de juiste kant op te geven, de leerling in zijn kracht te zetten en hen vervolgens in hun eigen tempo te zien ontwikkelen. 
 
Esmé Salur

Esmé Salur

Coach

Als coach ben ik niet alleen gefocust op het behalen van de goede resultaten, maar leg ik ook de focus op het aanleren van verschillende vaardigheden die bijdragen aan de persoonlijke ontwikkeling van een leerling. Zo probeer ik een leerling te leren zelf de regie te pakken over hun eigen leerproces door een vertrouwelijke en positieve omgeving te creëren waar een leerling zich gehoord en gezien voelt. Ik vind het belangrijk om met de leerling mee te denken en ze dan zoveel mogelijk te stimuleren om zelf met oplossingen te komen. Mijn uiteindelijke doel is om een leerling zodanig handvatten mee te kunnen geven, dat de leerling een gevoel van zelfvertrouwen heeft ontwikkeld over zijn of haar eigen vaardigheden en competenties. 

 
Inez Spoormakers

Inez Spoormakers

Orthopedagoog in opleiding

Tijdens mijn bijbaan bij de Specialistische Oppas Centrale Nederland heb ik onder andere kinderen ondersteund bij het maken van schoolwerk. Zo kwam ik erachter dat mijn passie bij het onderwijs ligt. Het geeft me veel voldoening om kinderen te zien groeien en het vertrouwen in de eigen vaardigheden te zien ontwikkelen. Ik vind het belangrijk dat een kind zich op zijn gemak voelt en het idee heeft dat hij gehoord wordt. Ik hoop hierin naast de ondersteuning in de studievaardigheden ook ondersteuning op emotioneel gebied te kunnen geven door een luisterend oor te bieden en de begeleiding individueel aan te passen op ieder kind.  

Liset van der Hoek

Liset van der Hoek

Orthopedagoog in opleiding

Momenteel ben ik bezig met mijn Master Orthopedagogiek met als specialisatie Speciale Leerbehoeften. Mijn interesse in het onderwijs en het ‘leren leren’ begon bij mij al tijdens mijn eigen studie. Deze interesse is alleen maar groter geworden tijdens mijn Bachelor en ook nu tijdens mijn Master. Ik streef ernaar de leerlingen die ik begeleid te ondersteunen in hun specifieke hulpvraag en onderwijsbehoefte. Ook kijk ik graag een stukje verder dan de onderwijsbehoefte van een leerling om zo de beste hulp te kunnen bieden.

Michelle Koole

Michelle Koole

Orthopedagoog in opleiding

Eerdere ervaringen in het onderwijs hebben mij doen inzien dat er geen gemiddeld kind bestaat: ieder kind heeft andere onderwijsbehoeften en leert daardoor anders. Door een individuele benadering kunnen leerlingen tot leren komen op hun eigen manier. Als leerkracht en toekomstig orthopedagoog geeft het mij veel voldoening om leerlingen te zien ontwikkelen in een veilige en vertrouwde leeromgeving, waar de leerling gezien en gehoord wordt.  

Edith Coppens

Edith Coppens

Orthopedagoog in opleiding

Tijdens mijn bijbaan als bijles docent kwam ik erachter dat het werken met deze doelgroep mij echt aanspreekt. Ik vind het belangrijk dat iedere leerling passende begeleiding krijgt, waarin de leerling de aandacht en het luisterend oor krijgt die nodig is en de leerling ook kan groeien in competentie. Zodat iedere leerling op zijn eigen tempo uiteindelijk steeds zelfstandiger aan de slag kan en vol zelfvertrouwen zijn eigen weg kan gaan.

Yakima van Heugten

Yakima van Heugten

Pedagoog in opleiding

Vanaf jongs af aan heb ik al een hart voor kinderen. Tijdens de studie Pedagogiek is dat nog groter geworden. In mijn perspectief is ieder kind uniek. Ieder kind heeft zijn of haar eigen processen te ervaren en wegen te bewandelen. Ik zeg altijd: je faalt niet, je leert! Het is belangrijk dat ieder kind, in welke fase hij of zij ook zit, begeleiding en ondersteuning ontvangt. Daar wil ik graag binnen Studiebegeleiding Nijmegen en in het dagelijks leven aan bijdragen en meewerken. Door vertrouwen, geduld, aandacht, humor en rust in te zetten. Door ook zelf te groeien en te reflecteren. Daarbij is het mooi om te kijken naar de kwaliteiten, interesses, talenten en doelen die kinderen bezitten. Dit brengt mooie mogelijkheden voor het heden en de toekomst, want naar mijn mening zijn kinderen de toekomst! 

Jasmijn Lentjes

Jasmijn Lentjes

Toegepast psycholoog in opleiding

Ik herken mijzelf als geen ander in de visie ‘succes motiveert, onvermogen frustreert’, daarom wil ik mijn persoonlijke ervaringen inzetten om leerlingen te begeleiden bij hun persoonlijke groei en doelen. Dit altijd met een individuele benadering, op eigen tempo en toekomstgericht. 

Sam Perrée

Sam Perrée

Toegepast psycholoog in opleiding

Tijdens mijn eigen tijd op de middelbare school heb ik gemerkt hoe belangrijk de juiste hulp kan zijn voor een kind. Goede, afgestemde begeleiding kan écht het verschil maken. Het lijkt me dan ook erg voldoenend om voor een kind dit verschil te kunnen maken. Dit is dan ook de reden dat ik graag stage wilde lopen bij Studiebegeleiding Nijmegen. Ik streef ernaar elk kind de hulp te geven die diegene nodig heeft, door persoonlijk betrokken te zijn, de tijd te nemen voor elk kind en ook goed te luisteren naar de wensen en behoeftes van een kind. Op deze manier hoop ik van waarde te kunnen zijn in diens middelbareschooltijd.

Marinda Pater

Marinda Pater

Orthopedagoog in opleiding

Wat ik zo mooi vind aan het werken met kinderen, is dat iedere jongere zijn/haar eigen specifieke benadering vraagt. Door heel goed naar de jongeren te kijken, naar ze te luisteren en door een band met ze op te bouwen, kan je hier goed op inspelen in de behandeling. Ik vind het belangrijk om de focus te leggen op het vergroten van het zelfvertrouwen van de jongeren, zodat ze met plezier naar school gaan, steeds zelfstandiger worden en uiteindelijk zelf op pad kunnen gaan.

Nina Reehorst

Nina Reehorst

Orthopedagoog in opleiding

Mijn naam is Nina, orthopedagoog in opleiding met een passie voor de jeugdhulpverlening en het onderwijs. Ik hoop verschillende kinderen een stukje hulp te kunnen bieden waar dat nodig is. Het allerleukste aan mijn werk vind ik om kinderen en jongeren te zien groeien in hun vaardigheden en zelfvertrouwen. Ik heb een hart voor het werk met deze doelgroep, waarbij mij kracht ligt bij het creatief zoeken naar oplossingen en het aansluiten bij de belevingswereld van de leerlingen. Daarbij hecht ik veel waarde aan de omgeving waar de leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Iedere stap is weer een stukje dichter bij succes!